Nog even geduld alvoor we vertrekken - Reisverslag uit Kamperland, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Nog even geduld alvoor we vertrekken - Reisverslag uit Kamperland, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Nog even geduld alvoor we vertrekken

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

08 April 2024 | Nederland, Kamperland

En jaaaaaa hooor, we zijn weer eens zo ver. Voor alle mensen die mijn verslagen gevolgd hebben van China en Zuid Afrika, hartelijk welkom in dit nieuwe avontuur van Mars en As. Nu zult u denken??? Is dat niet lang geleden dat wij die onzin hebben moeten lezen en die flauwe opmerkingen hebben moeten slikken? Jawel onverzadigbare lezers, dat is helemaal juist, sterker nog het duurt ook nog 4 weken vooraleer wij ons onbezonnen en weergaloze avontuur gaan beginnen en ons met ware doodsverachting richting Malaga begeven in onze eigen automobiel die schaamteloos genoeg zich op fossiele brandstof voortbeweegt. Deze eerste proza dient dan eigenlijk als proloog en oefen versie om te zien of ik nog weet hoe het allemaal werkt. In ieder geval zal het makkelijker zijn dan toen in China want dat was werkelijk een monnikenwerk en als u dan bedenkt dat er miljoenen monniken in China zijn en niet 1 daarvan mij geholpen heeft, kunt u wel verzinnen hoe ik over de Chinese monnik in het algemeen denk. Maar goed, wat is nu eigenlijk het snode plan, wat zijn deze twee onverlaten die richting het predikaat ,, bejaard'' gaan nu weer van plan? Welnu fronsende lezer dezes, Meneer en mevrouw Vis gaan dwars door Frankrijk, Pyreneeen, Baskenland en nog meer van dit soort onheilbergzame contreien richting de broer van Astrid . Deze meneer heeft enkele jaren geleden zich daar een aardig optrekje kado gedaan en nu vonden wij het wel zo netjes om daar een heen te rijden om een bakkie te doen. Maar ja de geoefende lezers en lezeressen van mijn ongeevenaarde top artikelen weten dat dit niet zomaar ff op en neer naar Malaga gaat worden. Nee nee zeer zeker niet, wij vertrekken 5 mei en eenmaal over de Franse grens hebben wij het euvel voornemen om de snelweg te verlaten en ons door de onheilspellende binnenlanden richting Spanje te begeven. Wij gaan dus de kleinste plaatsjes en dorpjes door en landweggetjes af en ons onder de lokale bevolking begeven en zo het pure Frankrijk te beleven en in ons op te nemen. Ha ha haa...daar heeft u niet van terug natuurlijk,,,,nee dat dacht ik al. Maar onbevreesd als wij zijn zal dat toch weer wel net als altijd de nodige verhalen en hilariteit opleveren en voel ik mij weer eens geroepen u daarvan konde te doen zoals dat in mooi oud Nederlands heet. Of liever gezegd, ik laat u gratis en geheel zonder verdere verplichtingen zoals animeer gelden, abonnementen en meer van dit soort oplichterspraktijken mee genieten van onze belevenissen. Hoe leuk is dat. Ook,..ja ja het moet niet gekker worden...zal dit worden opgeleukt middels foto's, en afbeeldingen waardoor u zich een beeld kunt vormen van alle gevaren die wij gaan trotseren, onze stomme fouten en versprekingen en uiteraard giga uitglijers. Maar des al niet te plus, of des al niet te min, ( wat u wilt) volksvermaak ten top dus ik raad u aan allert te blijven en ons te volgen. Zoals gezegd het duurt nog even, maar zo rond 1 mei zal ik beginnen met enkele kleinere verslagen en u op de hoogte brengen en houden van de verdere ontwikkelingen. U ben dus bij deze gewaarschuwd. Tot later en met een hartelijke letterkundige groet van uw nimmer aflatende razende en reizende reporter Marcel


  • 23 April 2024 - 19:27

    Cor&Mar:

    Leuke reis!! We zijn benieuwd hoorrrr. Hoe lang mag de reis duren? Beetje Spaans en Frans geoefend? ;-)

    Tot horens xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kamperland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2024

Nog even geduld alvoor we vertrekken
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 144

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: