dag 1 en meteen raak - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu dag 1 en meteen raak - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

dag 1 en meteen raak

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

05 Mei 2024 | Frankrijk, Honfleur

En HOPPA, zo sta je op de dijk in Kamperland en zo sta je in Honfleur schuin onder le Havre. Nou ja,...zo...dat is wel 560 km zuidwaarts dus wij hebben onze meters er wel op zitten voor vandaag. Nu zijn wij niet voor een kleintje vervaart en zetten onze al wat oudere doch nog steeds kwieke schouders eronder dus vinden wij zelf eigenlijk wel dat het een niet weg te frommelen prestatie is . Kijk de afstand naar Honfleur is géén 560 km, maar zoals gezegd, wij mijden de snelwegen om zo al het moois van het zo wonderschone Frankrijk in onze sponzige brein op te nemen. En geloof ons maar als we beweren nu op de 1ste dag al héél wat moois gezien hebben. Zo rond het middag uur waren we in Boulogne sur mer, en daar hebben we even de warme maaltijd genuttigd want dat plegen die onverlaten hier halverwege de dag te doen. Dus een leuke eettent opgezocht en na eerst de nodige teugen 0.0 ingenomen te hebben werd het tijd een blik in de menu kaart te werpen. En kijk,..hoe aardig was dat, een ruime keuze aan voedzame lekkernijen en mijn oog viel dan ook argwanend op het aanbod van niertjes. Niertjes zie ik u denken,...orgaanvlees?? jawel beste noeste lezer dezes, en ik houd van niertjes en vooral van die van mijzelve koester ik als geen ander. Mijn niertjes zijn mij lief en zoals mijn lieftallige buurvrouw Lia al had gezegd; pas op voor de verkeersdrempels daar want die zijn flink aan de maat. Mon dieux ( u ziet mijn Frans gaat met rasse schreden vooruit.) dat is inderdaad de moeite. Ik begrijp nu de term ,, met de Franse slag,, stukken beter. Iedere drempel een dreun door het vege doch bevallige lijf en dat vinden mijn niertjes totaal niet prettig . Het leek alsof ze zo mijn breed gespierde torso uit wilden springen en la pipe aan Maarten wilden geven. En kijk beste aandachtige letterverslindende lezer,..daar wringt la pantoufle bij Mars. Want als die Fransen hele dagen over die drempels razen, en dat doen ze, ....waar komen die niertjes op de menu kaart dan vandaan? Sacre bleu, lastig , lastig. Ik heb mosselen gegeten vanmiddag. Ook erg lekker en vertrouwd. Ik neem geen enkel risico want mijn lezers moeten gespeend blijven van nuttige en opwekkende info. Wij blijven hier 2 nachten slapen in een nogal eigenaardig hotel, dus ik ben volkomen op mijn plaats dat kunt u net denken. Mijn fraai gevormd billen stel is ietwat verfrommeld en vermoeid uit de strijd gekomen dus houd ik het kort zoals u van mij gewend ben en ga eens even de vermoeide botten weken in een warm bad. Ik plaats nog even wat foto's, niets overweldigends, want vanuit de auto is dat minder dan wanneer je met sportieve tred langs alle bezienswaardigheden flanneert. Morgen avond beloof ik u mooiere foto's, maar ik dacht,, ik stel u allen gerust met de tijding dat wij helemaal héél zijn gearriveerd, zorgzaam type als ik ben. Ik wens u allen nog een vreedzame en liefdevolle avond toe. Met de meest oprechte groet van zij het een dodelijk vermoeide en verfromfraaide maar niets ontziende en alle gevaren trotserende razende reporter uit het mooie Frankrijk.


  • 05 Mei 2024 - 20:03

    Hanneke:

    Fijne avond samen!


  • 05 Mei 2024 - 20:24

    Cecile Vandermeulen:

    Goedeavond. Astrid en Marcel. Uitwuiven is er niet van gekomen. Maar jullie zijn goed vertrokken.

    Het klinkt als een vlot een mooi begin.

    Doe zo verder. Geniet'!

    groet, Cecile


  • 05 Mei 2024 - 20:41

    Sheila:

    merci pour le premier reportages et bonnes vacances. 

    [e-1f60e][e-1f618]


  • 05 Mei 2024 - 21:22

    Cor&Mar:

    Mon dieu, quelle avonturen!! Bonne route xxx


  • 05 Mei 2024 - 21:23

    Cor&Mar:

    Zonder n haha


  • 06 Mei 2024 - 07:02

    Johan En Rianne :

    Bonjour! Daar houdt mijn frans ook wel een beetje mee op ;-) Wat een heerlijke start razende reporter met het strakke torso en immer opgewekte humeur. We hopen dat jullie een verkwikkende nachtrust hebben gehad. benieuwd naar de ontdekkingen in Le Havre...maar eerst hopelijk een voedzaam ontbijt! Dat kunnen de fransen wel overigens.. Beaucoup de plaisir aujourd hui


  • 06 Mei 2024 - 10:07

    Peter En Janny:

    Heel slim dat jullie 2 nachten in het prachtige Honfleur blijven met zijn beeldschone oude haven en prachtige oude huizen. Onze herinnering aan deze stad komt door jullie verhaal weer tot leven. Bedankt!


  • 06 Mei 2024 - 17:58

    Hetty:

    Een wat late reactie, maar het is er een [e-1f9d0]

    Start in Honfleur en schattig plaatjes en daar kan je je wel vermaken en heerlijk visschotels eten.

    Dat zijn jullie wel gewend en mogelijk beter? Maar zoals je altijd op reis moet doen, zet de Hollandse bril af en geniet van alles uit het land waar in je reist.

    Momenteel zijn jullie alweer op weg of gaan morgen.

    Geniet van alles en reis veilig.

    gr. Jos en Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Honfleur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2024

slapeloos

17 Mei 2024

van de monniken, naar de zon

16 Mei 2024

bij de monniken

15 Mei 2024

Gieren, Adelaars en Ooievaars

14 Mei 2024

San Sebastian
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 8
Totaal aantal bezoekers 832

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: