bij de monniken - Reisverslag uit Santo Domingo de Silos, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu bij de monniken - Reisverslag uit Santo Domingo de Silos, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

bij de monniken

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

16 Mei 2024 | Spanje, Santo Domingo de Silos

y aqui de nuevo...ha, ha , ha, het staat wel leuk, maar een beetje opschepperig. Maar Google Translate is gewillig en héél gemakkelijk in vreemde landen. Waar zal ik eens beginnen.bij het aanvangen van de dag maar dan, dan is het voor mijn trage maar o zo complexe brein een beetje te volgen. Ik moet trachten het allemaal een beetje in de juiste volgorde weer te geven, maar de foto's willen nogal eens door elkaar raken, dus daar moet u uw fantasie maar een beetje bij gebruiken. Na een typisch spaans doch voedzaam ontbijt zijn wij op pad gegaan naar een in de buurt ontdekte kloof die het bezoeken waard zou moeten zijn, en wij zouden jullie niet meer fatsoenlijk onder jullie kritische ogen durven komen als wij dat niet voor jullie zouden hebben onderzocht. Het bleek op nog geen 3 km hier vandaan dus die kosten waren nog wel te verantwoorden.Zoals alom geweten, zijn wij zoals vriend Kluk-Kluk te noemde altijd van de vroege en de ondermende dus arriveerden wij daar als eerste en dus daar uit voortvloend ook de enige. Hoe fijn was dat. Echter dient nog wel even vermeld, dat het behoorlijk fris was mede door het tijdstip alsook door het koude, grijze weer aangenmoedigd door een fris windje.Maar een kniesoor die daar op let. Een kloof verkrijg je doorgaans in stevige rotspartijen en deze waartegen wij aan stonden te kijken kon je wel als aardige pukkel bestempelen. Wat echter een nog groter verassing bleek te zijn was dat er boven deze aard puist een flink aantal grote roof vogels rond cirkelden en met onze vooruitziende blik en wereld reis ervaring hadden wij ons ook voorzien van een verrekijker. Het was een adembenemend schouwspel daar in de lucht en het is jammer dat mijn camera daar eigenlijk niet goed genoeg voor is. het scherpstellen gaat automatisch maar duurt te lang en tegen dat ik zo''n beest in het vizier heb en scherpgesteld is hij al weer tien meter verder. Ik heb enkele foto's maar de kwaliteit is niet geweldig helaas. Ik moet zeggen dat zo'n lammeren gier een behoorlijk slagschip is in de lucht, maar zulke perfecte vliegers. Ook de adelaars waren talrijk en eenmaal allemaal in de lucht zag je toch wel 30 exemplaren gelijkertijd bezig. Het was er dan ook wel een prachtige plek voor. Dit was wat de ochtend aangaat. In het begin van de middag moet je een plekje vinden om te gaan nassen want het warme eten wordt hier tussen 13.00 en 16.00 gegeten en dan een lichtere maaltijd van 20.00 tot 22.00. Wij hebben de middag hap gedaan en slaan vanavond over, want wij zijn aan de praat gekomen met een Duits koppel en daar gaan wij om bij half tien vanavond mee naar het eeuwenoude monniken klooster hier om een totaal in het Gregoriaans gezongen mis bij te wonen. Ze schijnen wereld beroemd te zijn, al had ik er eerder nooit van gehoord. Maar ook zonder mijn fiat ( nee beste onozele, niet zo''n klein autootje) kun je wereld beroemd worden blijkbaar.Daar heb ik natuurlijk morgen pas meer bericht over en ik vrees dat daar niet gefotografeerd mag worden. Morgen vroeg, na het ontbijt vertrekken weer 300 km verder zuidwaarts en onze bedevaart begint zijn zo verlangend doel te bereiken en wij voelen ons dan ook best wel een beetje kruisridders van de moderne tijd. Maar het doel heiligt de middelen en al hebben wij de afstand niet te paard of te voet afgelegd, we zullen toch wel blij zijn als we de bestemming bereikt hebben, want dan na een dag of 8 gaat deze onderneming weer vice versa retour Oosthavendijk in Kamperland, maar dan via de andere kant van de bezochte landen en dan doen we ook Andorra aan. Daar is ook niet iedereen geweest dus gaan we het beleven, ervaren en verslaan. ( Nee, we gaan er niet strijden om het in te nemen door het eerst te verslaan, maar alles aan jullie door vertellen, wat ook verslaan heet van het begrip verslag uitbrengen) Goed ik ben weer stichtelijke en opvoedkundig bezig geweest en ga stoppen, even uitrusten en mij gereedmaken voor het bezoek aan de monniken en zorg dragen dat ik As niet vergeet mee terug te nemen. Een fijne voortzetting van waar u mee bezig was en ik spreek u morgen vanuit Toledo, de vroegere hoofdstad van Spanje. Adios Amigos, Olé van uw oprecht toegewijde en uiteenzettende razende reporter.


  • 16 Mei 2024 - 21:13

    Cor&Mar:

    Waar zijn nou de avonturen met de beren en de poema 's??

    Ja, wij letten wel op en zitten op het puntje van onze stoelen.

    Vogels ook geweldig dat dan weer wel!

    Buen viaje!!


  • 16 Mei 2024 - 22:54

    Henri En Dorien:

    Toch niets beter als 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht, zou ze toch ook niet in de hand willen hebben wederom mooie plaatjes en een prachtig verhaal. Veel plezier en zing vooral een deuntje mee. Grt Henri en Dorien


  • 17 Mei 2024 - 00:02

    Peter En Janny:

    Onder invloed van jullie boeiende verhalen en foto's vandaag een Spaans gerecht bereid om een beetje in jullie voetsporen te treden:

    de Quesa-dillas. Veel werk maar weinig Spaanse smaken helaas, dus voor ons geen Spanje-gevoel. Jullie gaan de stal al wat ruiken nu.

    Een mooi vervolg van het laatste deel van jullie reis.


  • 17 Mei 2024 - 19:28

    Adie:

    Wat een prachtige foto’s weer. Die omgeving lijkt me ook wel wat. Weer bedankt voor het verhaal. En eeer een goede reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo de Silos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 3341

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: