een dag in Honfleur - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu een dag in Honfleur - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

een dag in Honfleur

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

06 Mei 2024 | Frankrijk, Honfleur

Goede avond trouwe verslag consumenten. Zoals beloofd een verslag, en u mag van mij denken wat u wilt, maar als ik iets beloof dan doe ik dat ook. Ja ja een uiterst betrouwbaar typetje, thats me. Welnu, Honfleur, wat kan ik u vertellen behalve dat ik doodmoe achter mijn laptop zit met mijn tong op de spatiebalk van het vele lopen. Héél de dag heeft Astrid me door dit stadje gesleept en zonder enige vorm van genade totdat het bloed in mijn schoenen stond voort gejaagd. Maar beste achterblijvers, het was wel de moeite waard hoor, wat een schitterend oud stadje is dat. Er staan nog huizen uit de 12e eeuw en die staan nog goed overeind en zijn gewoon bewoond. Allemaal prachtige oude vakwerk huizen en kinderkop straatjes. Héél veel terrasjes en leuke snuffelwinkeltjes in smalle steegjes en op leuke pleintjes, En dat alles is neergestrooid rond een idyllisch haventje met bootjes en kleine vissersschepen, die de vers gevangen producten direct vanaf de kade het restaurant in rijden. Dus u voelt het al heel veel eetgelegenheden van diverse pluimage met een enorme diversiteit aan smaken en geuren. Eén ding hebben ze dan weer wel gemeen, dat zijn de prijzen. Dat is niet echt grappig meer. Ik ben niet gierig of zuinig, maar dit rijst de pan uit alsof je aan de Riviera zit zo erg. En om het nog erger te maken, u weet dat ik geen alcohol drink en dat ik het 0.0 bier van Heineken als 1 van de slechtste ervaar. Nou jammer dan, dat is eigenlijk overal de enige die ze hebben en ze hebben per restaurant maar 1 soort. En dat is dan uitgerekend deze. En voor een glaasje Tonic betaal je ook 5 euro dus dat maakt niet uit. Echter nadat ik druipend van het klamme zweet mijn totaal uitgemergeld en bedenkelijk verzwakte lijf op een terrasstoel had weten te hijsen, ging bij het inzien van de drankenkaart mijn hart sneller kloppen. Nee niet omdat ik van dodelijke vermoeidheid aan het einde van deze en het begin van een eeuwige reis was aanbeland,...nee nee wat schertste mijn verbazing...er stond een vreemde 0.0 op de kaart die ik nog niet kende n.l. 1664...nooitt van gehoord. Nou beste ongelovigen, dat gebeurt niet gauw, want ik ben bijna een promovendus op het gebied van de 0.0 biertjes. Dus vol goede moed en verwachting zo'n rakker besteld, want mijn keel voelde aan alsof ik een mandje stofdoeken had leeggegeten. En kijk daar kwam de reddende engel al aan met het hemelse goudgele vocht. Dus fluks het glas in stelling gebracht, het keelgat op extra wide en happen maar. Nou, beste mensen het lijkt ondenkbaar, maar deze was zo mogelijk nog beroerder dan het flesje Heineken van een paar uur ervoor, en dat was nog over de datum ook. U ziet wel,..ik heb het niet makkelijk op deze zware en nog lange reis. Maar verslag blijf ik doen. Honfleur is een geweldig, mooie en sfeervolle stad met een rijke geschiedenis. Maar de prijzen zijn hoog en de kwaliteit van 0.0 laag. Ik ga u niet langer vervelen en zien dat ik weer op krachten kom voor de voortzetting van de reis. Ongeveer 350 km moet ons trouwe trekpaard overbruggen om ons op onze volgende bestemming te brengen. Waar dat is?? Dat vertel ik u morgen. Ik groet u allen en volgt u morgen weer de vertelsels van uw allen zo dierbare, onvermoeibare, oprechte razende reporter.


  • 06 Mei 2024 - 20:45

    Johan En Rianne :

    Mars, wat schrijf jij leuk zeg, ik lig hier te hinneken achter mijn computer na het lezen van jouw ervaringen van de 0,0 variaties. geen heerlijk Schuumkopje dus in La douce France....Dan heb je in ieder geval wel wat om verlangend aan terug te denken, als de terugreis zich aandient, maaaaar zo lang is het natuurlijk nog lange niet, nog lange niet. Heel benieuwd waar jullie 4 bandjes jullie morgen naar toe brengen en waar Astrid (als de ervaren reisorganisatrice) haar zinnen op gezet heeft. Lekker uitrusten nu en we kijken alweer uit naar je volgende verslag. Welterusten voor straks ;-)


  • 06 Mei 2024 - 21:08

    Noura:

    Hallo lieve Astrid en Marcel,

    Marcel jij had schrijver moeten worden joh.Ik had gewoon pijn in mijn buik van het lach[e-1f602][e-1f602]Het was zo komisch!

    ik kan haast niet wachten om je volgende verhaal te gaan lezen.

    heel veel plezier[e-1f44d][e-1f3fc]


  • 06 Mei 2024 - 21:33

    Cor&Mar:

    Ha MarAs!

    Ben ook dol op Honfleur maar idd beetje toerist pesten met die prijzen!

    Dat zal jullie in Spanje beter bevallen, zéker buiten de gebaande paden...

    Jammer van dat bier. Normaal gesproken is 1664 een heel goed biertje maar ja de 0,0 dus schijnbaar niet. Alvast santé voor morgen [e-1f37a][e-1f60e].

    Cor[e-38]Mar.


  • 06 Mei 2024 - 21:52

    Cecile:

    Hoi

    Wat zorgt Astrid goed voor je conditie! ( Hoopt ze nog steeds om je eens stil te krijgen ?)

    Dankjewel om die Kronenbourg te 'vorkosten'.

    Morgen weer een avontuurtje. Leuk om te horen met jouw pen in de hand


  • 06 Mei 2024 - 22:14

    Sheila:

    [e-1f602][e-1f602][e-1f602]


  • 07 Mei 2024 - 00:32

    Peter En Janny:

    Hoi As en Marcel

    Op de website van Honfleur staat dat je daar moet flaneren door de pittoreske straatjes met oude huizen. Misschien zijn jullie die kunst een beetje vergeten. Dan zou wellicht jullie verhaal wel minder komisch zijn geweest. [e-1f605][e-1f3c3]Morgen weer een mooi vervolg van jullie reis!


  • 09 Mei 2024 - 19:25

    Henri En Dorien:

    Begin, even opnieuw, was een reactie aan het schrijven. Maar was je ineens kwijt. Het is wederom heel leuk om jullie reis verslag te lezen. Wij ,in in Portugal aangekomen en genieten van alles. Een mooi land en hele vriendelijke mensen. Blijf je uiteraard volgen , grt ook aan Astrid en blijf genieten. Grt Henri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Honfleur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2024

slapeloos

17 Mei 2024

van de monniken, naar de zon

16 Mei 2024

bij de monniken

15 Mei 2024

Gieren, Adelaars en Ooievaars

14 Mei 2024

San Sebastian
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 13
Totaal aantal bezoekers 871

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: