alweer een stuk zuidelijker - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu alweer een stuk zuidelijker - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

alweer een stuk zuidelijker

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

07 Mei 2024 | Frankrijk, Tours

En weer een vriendelijk hallo aan u allen.

Jazeker, ik ben er weer en uiteraard met een klein verslagje over deze mooie, warme lentedag.

Laten we beginnen bij het begin, heel vaak werkt dat verhelderend. Ik werd vanmorgen wakker en met veel gekraak en gepiep van het bed stond ik op en begaf me richting douche, eigenaardig genoeg piepte en kraakte het bed nog steeds en na even ietwat verder wakker geworden te zijn bleken het mijn eigen ledematen te zijn die dit onheilspellend geluid teweeg brachten. Waaruit maar weer eens bleek hoe enorm ik gister geleden heb van dat oneindige geslenter door Honfleur. Na mijn knokenverzameling weer fris en fruitig vanonder de douche te hebben gekregen zijn wij gezamelijk ( mijn lief en ik) aan het petit-déjeuner gaan plaatsnemen om ons te sterken voor de aankomende kilometers.. Het waren er echter maar 360, maar mensen lief, hoeveel rond ponts wij tegengekomen zijn in werkelijk niet normaal. De ene na de andere rotonde kwam op ons pad en deze rit duurde dan ook van 09.00 uur tot 13.30 met twee ingelaste plas pauzes en een wisseling van de wacht aleer wij in de schone stad Tours waren aangekomen. Wederom hebben we enorm genoten van de omgeving, al het natuurschoon en de sfeer die deze rit weer tot onvergetelijk promoveerde. Het enig kleine minpuntje was dat wij pas om 17.00 konden inchecken in ons nieuwe onderkomen voor enkele nachten. Maar toen we daar dan ook inkonen bleek het een prachtige plek te zijn die niet Franser en romantischer kon zijn. En ik zit hier nu in een heerlijk avondzonnetje met een eigen meegebrachte Warsteiner radler onder een perzikkenboom bijgestaan door zalig vogelgezang met mijn meestal zwijgzame tong tussen mijn tanden geconcentreerd dit verslag te creeren. Vanaf dat wij zijn vertrokken tot nu aan toe hebben wij zon gehad met slecht 10 minuten licht gedruppel uit een wolk die zich haastig uit de voeten maakte toen hij zag op wie hij zijn druppels liet vallen. Genieten ten top en met oog voor alle kleine dingen om ons heen, staan wij evenzo goed geregeld stil bij het feit dat we toch maar bevoorechte mensen zijn die dit in goede gezondheid samen kunnen doen. En dat lieve lezers en lezeressen is niet vanzelfsprekend, denk daar dagelijks aan. We hebben ons natuurlijk alweer tegoed gedaan aan alles wat Boucher en Boulanger te bieden hebben en aangezien ik weinig of niet zal sporten, komt er meer van mij retour als dat er vertrokken is. Dus reden tot blijdschap zou ik zeggen. Beste ( naar ik hoop verregende ) volgers van mijn letterkundige hoogstandjes ( ingenomen met mezelf? wie ..ik?) als u goed naar de foto's kijkt en ziet waar ik nu ben en met wie natuurlijk, zult u begrijpen dat ik het heel kort houd vandaag en lekker van deze zalige avond ga verder genieten. Dus vergeeft u mij. Morgen gaan we de stad bekijken en wellicht één van de vele kastelen bezoeken. En daar krijgt u een deel van mee. Geniet van uw avond en van het leven. Met een brede lach en goed van zin stuur ik u de meest hartelijke groeten van uw zo allerte en opmerkzame razende reporter


  • 08 Mei 2024 - 11:51

    Frederik:

    geniet er van


  • 08 Mei 2024 - 20:06

    Els En Jur:

    Samen heerlijk genieten, Marcel en Astrid.........[e-2600][e-1f618]


  • 09 Mei 2024 - 00:44

    Peter En Janny:

    Wat een fraaie omgeving met al hier en daar wijnranken. Dat is dus echt genieten, zeker met de zon erbij. Dat wordt vannacht een sfeervolle overnachting in die fraaie B[e-38]B. Slaap lekker en tot morgen


  • 09 Mei 2024 - 13:26

    :

    Het plezier spat ervan af. Nog veel plezier met jullie avonturen. Kuifje zou jaloers zijn geweest. Gr. Peter [e-38] Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tours

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2024

slapeloos

17 Mei 2024

van de monniken, naar de zon

16 Mei 2024

bij de monniken

15 Mei 2024

Gieren, Adelaars en Ooievaars

14 Mei 2024

San Sebastian
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 19
Totaal aantal bezoekers 882

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: