Op naar Baskenland ( in Spanje) - Reisverslag uit Hondarribia, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Op naar Baskenland ( in Spanje) - Reisverslag uit Hondarribia, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Op naar Baskenland ( in Spanje)

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

13 Mei 2024 | Spanje, Hondarribia

Hoeba, hoeba, hoeba hop, hop, hop....en toen waren we Frankrijk uit en Baskenland in. Maar even terug naar gisteren, daar is het enigszins niet helemaal gelukt met de foto's omdat het internet daar erg traag was en zoveel gegevens niet kon verwerken. Dus probeer ik straks nog wat te herstellen en wat van vandaag erbij te doen. Ook loopt mijn kontakt met Kamperland gewoon door en kan ik de eventuele Boulers die ons volgen gerust stellen,..onze banen blijven waar ze zijn. Dus is mijn protest op de Participatieavond niet voor niets geweest. En ook de parkeerplaatsen blijven waar ze zijn. Sorry niet Boulers, dit was even voor de insiders, maar mijn strijd gaat altijd door, waar ter wereld ik ook ben. Welnu, Baskenland...mooi, schoon, vriendelijk en niet duur. Ik heb er zelfs een redelijk goed 0.0 biertje gevonden. De koffie is geweldig dus ik ben al helemaal tevreden.Wij zitten in een hotel dat datteert uit het jaar 980 aan een al even eeuwenoud pleintje. Het is allemaal van Moorse invloed en het zou Astrid niet zijn als het weer eens niet een geweldige lokatie zou zijn. Het eten? Tsja u weet nu ondertussen dat wij het avontuur niet schuwen en als je op een terras een gebakken tentakel van een Octopus voorbij ziet komen met zuignappen en al, dan moet je niet te moeilijk doen of gewoon thuisblijven. Het is weer eens iets anders dan een schnitzel moet u maar denken. Dit stadje is een Havenplaats aan de Golf van Biskaje en heeft al meerdere aanvallen overleefd van Spanjaarden vanuit land alsook Spanjaarden en Zeerovers vanaf de zee. Boeiend en het prikkeld mijn o zo natuurlijke nieuwsgierigheid naar avontuur en cultuur. De reis was niet zover vandaag, ongeveer 150 km en duurde 2.5 uur. Maar ja daar moet je wel zigzaggend de Pyreneen voor oversteken over de kleine wegen en dat duurt langer maar is vele malen mooier. De vrouwen hier zijn opvallend kort van postuur en ook op de mannen kan ik neerkijken en ik ben zelf maar een 3/8 ste kereltje, dus ik heb af en toe het idee dat ik in de Efteling loop. Het stadje is verbazend schoon zoals ik al zei maar totaal niet druk of toeristisch dus een aanrader. Astrid had de enige privé parkeerplaats van het hotel gereserveerd en dat was wel erg handig want de andere plaatsen zijn een aardig stuk verder en behoorlijk lager gelegen. En u snapt wel welke pakezel de koffers dan naar boven mag sjouwen, juist ja deze hier. En ik vind het niet erg om ezel te zijn maar dan om op te gaan bij het Boules spel. Ik ben volledig hersteld dus dit atletisch, Spartaans afgetraind lichaam kan er weer even tegenaan. Vanmorgen wel even aan de tennis gedacht, maar ze zullen mij zo snel niet missen, misschien mijn koffie....dat zou kunnen want die is prima natuurlijk. Het weer is prima met 20 graden vandaag en morgen belooft ook weer goed te worden en overmorgen zakken we weer verder af. Morgen gaan we een bezoek brengen aan San Sebastian een stad met 190.000 inwoners en ook met een heel oud centrum. dus dat zal wel boeiend zijn. Wie weet levert het weer mooie foto's op. En ik moet eerlijk zeggen, Complimenten voor deze site, want hij werkt feilloos en is heel gebruiksvriendelijk. Dat wist ik eigenlijk al van China en Zuid Afrika maar het mag best een gezegd worden. Astrid die holt hier maar berg op en berg af en ik ren er volgzaam als ik ben de ganse dag als een Labrador met z'n tong op zijn knieen achteraan. Ongelofelijk, die knie is gemaakt van Max Verstappen staal volgens mij. Dus beste toekomstige onbevreesde tennis tegenstanders, ik kom met een top conditie terug en zal die met alle soorten van massogistisch genoegen tegen u gebruiken. U bent gewaarschuwd. Ik kan na de vakantie de marathon van Rotterdam met twee vingers in mijn zo fraai gevormde reuk orgaan uitlopen, en dat alles dank


  • 13 Mei 2024 - 21:29

    Cor&Mar:

    En toen hield het verhaal ineens op...

    Baskenland, beroemd om zijn pintxos, het water loopt mij weer uit de mond of in? [e-1f924]

    San Sebastian heeft de meeste sterren restaurants van Spanje meen ik!!

    Dat wordt de knip trekken Mars [e-1f923].

    Adios!


  • 13 Mei 2024 - 21:45

    Cécile :

    Nou Astrid, je bent een uitverkoren reisorganisator. Ik zal het onthouden.

    ( Ont- houden, is dubbel...)

    Geniet de vervlogen tijden waarin jullie nu zitten en laat het verder even gezellig blijven.


  • 14 Mei 2024 - 09:30

    Peter En Janny:

    veel plezier in het land van de Sint!


  • 14 Mei 2024 - 09:51

    Annemarie:

    Geweldig weer! Ik denk dat we As allemaal wel willen inhuren om onze roadtrips te regelen! En jij Mars, complimenten voor je mooie beeldende verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Hondarribia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4354

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: