De laatste dag - Reisverslag uit Guny, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Guny, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

05 Juni 2024 | Frankrijk, Guny

De laatste dag staat er hierboven vermeld. Beste goedgelovigen, schrik niet,..niet panikeren want er is niets aan de hand. Met de laatste dag bedoel ik eigenlijk dat het gevoelsmatig onze laatste vakantie dag is Morgen rijden wij weer naar ons eigen huisje op de dijk en dat is het eindpunt van morgen en zal niet aanvoelen als vakantie. Een redelijk lange rit met bij thuiskomst veel opruimwerk, was draaien, post doornemen en al wat er maar noodzakelijk is. En weer gewoon koken zult u denken! Kijk en dat is een van onze grote rijkdommen...wij wonen naast de beste buurtjes van Nederland. Dat zijn hele lieve schatten en als buurtjes kun je niet beter hebben. En die zorgen dat er voor ons morgen een lekkere avondmaaltijd klaar staat. Dus morgen eten we nogmaals buiten de deur, maar ver weg hoeven we daar niet voor. Nou, hoe geweldig is dat? Ja, ja daar kijkt u dan toch even verbaasd van op natuurlijk, dat wij van die onschatbaar lieve mensen naast ons hebben wonen. Nou,...lekker Puh. Nu even is educatiefs, ja ja soms moet het trage en ietwat ingedroogd brein even van een nieuwe enerverende impuls worden voorzien, en ook dat kan ik voor u regelen. U ziet tussen de foto's een plaatsnaam bord gefotografeerd, maar u kunt dat niet lezen. Hoe komt dat? Bent u analfabeet? Ziet u behalve dat u slecht hoort niet goed? Is de foto wazig? Of is het in Swahili geschreven? Nee hoor, vrees niet beste lezer, het volgende doet zich voor. U weet dat de Nederlandse boeren uit protest heel lang de Nederlandse vlag ondersteboven hebben gehangen om zo hun ongenoegen tegen het zootje ongeregeld in Den Haag en ook Brussel te uiten. Tenminste ik ga ervan uit dat u dat weet. Welnu, de Franse boeren hebben dat niet gedaan! Oh nee? NEE!. zijn ze zo Patriottisch ingesteld dat ze hun vlag daar niet voor wilden gebruiken en bleven ze hun driekleur trouw? Ook niet. het heeft totaal geen nut om de Franse vlag ondersteboven op te hangen, want dat is lood om oud ijzer. Dan is hij precies eender als daarvoor. Nutteloos gebaar natuurlijk. Ze zouden hem horizontaal moeten keren, maar,...aan die kant zit geen touwtje en geen oogje. Bwhoehoewahaa,..wat een giller is dat! Wat nu gedaan/ Juist,... beste verbaasd en beduusd kijkende pretletters. Daar hebben ze het volgende op gevonden; alle dorpen op het platteland hebben het bord met de dorpsnaam ondersteboven gekeerd en weer opgehangen. En nu komt de Clou,....daarom kon u het niet lezen!!! Zo, u bent weer gerustgesteld wat de foto aangaat en direct een stuk wijzer over de gang van zaken op het Franse platte land! Nee, nee, geen dank...graag gedaan! Goed even terug naar de currentie van vandaag en morgen. Vanochtend afscheid genomen van het mooie kasteel met het romantische hemelbed en een niet al te lange tocht gemaakt en onderweg weer eens een miskleun met het eten gemaakt. Taai vlees, ongelofelijk trage bediening, kleine porties en grote prijzen. Maar het was de laatste dag en er worden mensen voor minder opgesloten. Ik weet nooit waar ik terecht kom eind van de dag, want mijn lief heeft alles geregeld en ik laat het maar op mij afkomen. Des te groter was mijn verrassing toen wij half in de middag wederom stopte voor een lieflijk kasteeltje in het genoemde plaatsje en op de foto's ziet u de naam van het kasteel. Echter geen hemelbed deze keer want het moet medisch wel verantwoord blijven vanzelfsprekend. Een mooi kasteel en we hebben vanuit onze kamer uitzicht over een prachtige en vandaag wederom zonnige vallei en ik ben benieuwd hoe dat er straks in het donker allemaal verlicht uit gaat zien. Dat vertel ik u morgen avond. Zo, het begint ( nou,...begint?) al op een aardig verslag te gaan lijken en ik kan wel eens solliciteren bij de PZC denk ik om wekelijks een leuke Collum over Zeeland te schrijven. Oh ja, voor ik het vergeet, vandaag op onze laatste dag hebben wij de 6000 kilometer aangetikt en ik ben er even exact op tijd voor gesopt om hiervan het bewijs vast te leggen, zodat ik met opgeheven en geloofwaardig hoofd onder de mensen kan komen. Een mijlpaal dus en voor een paar ouwe knakkers zoals wij even zo goed een puike prestatie. En van onze Nononono van Nissan Quasqai ook natuurlijk. Beste trouwe volgers, ik heb weer aan mijn belofte voldaan voor vandaag en ga een biertje drinken. 0.0 uit Spanje nog steeds want 0.0 in Frankrijk is een drama. Het is 19.55 uur en een deel van de lezers gaat zo tennissen omdat het weer verbeterd is en hoe dichterbij wij komen hoe meer de zon gaat schijnen, dat hadden we beloofd. Dus leg morgen de handdoeken maar alvast op de bleek, dan kan dat bleke kleurtje een beetje opgefluft worden. Een fijne avond allemaal en tot morgen. Met een ietwat deemoedige doch tevreden groet van uw geschiedkundige en informatieve razende reporter.


  • 05 Juni 2024 - 20:23

    Jur En Els:

    Hoi Marcel en Astrid wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt en een mooie vakantie gehad samen. Ik heb genoten van jullie avonturen en prachtige verhalen en mooie foto's. Veilige terugreis morgen en tot horens. Liefs van Jur en Els


  • 05 Juni 2024 - 21:55

    Cor&Mar:

    Geweldige roadtrip, mooie herinneringen gemaakt!

    Denk dat de auto ook wel toe is aan rust en een herstellende beurt.

    Goede thuis reis en dank voor alle verhalen en foto's!

    Groeten uit het Haagje: [e-1f446][e-1f451]


  • 06 Juni 2024 - 00:16

    Peter En Janny:

    De Kamperveerse dijk nu dus bijna in zicht

    en jullie reisdagboek gaat dicht.

    Bedankt dat wij met jullie mee mochten reizen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Guny

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 3339

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: