De kasteel heer en kasteel vrouwe - Reisverslag uit Évaux-les-Bains, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu De kasteel heer en kasteel vrouwe - Reisverslag uit Évaux-les-Bains, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

De kasteel heer en kasteel vrouwe

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

04 Juni 2024 | Frankrijk, Évaux-les-Bains

Zo dan, de verrassing van vandaag. Oh ja zult u zeggen? Wat nu weer dan? Nou beste lezers en lezeressen, hedenochtend zijn wij vertrokken uit het Grand Hotel en dat was wel een beleving hoor..zoals ik al zei een beest van een gebouw, maar het kan nog mooier. Want we hoefden niet zo ver vandaag, nog geen 300 km. Dus op ons gemakje en af en toe eens afgeweken van onze toch al landelijke route en ook het stadje Nevers bezocht. Dat is kleiner dan Middelburg en een typisch Frans stadje. Kleine straatjes, veel leegstand en niet al te schoon. Iedereen vliegt er met grote en levensgevaarlijke snelheden doorheen. Ook langs alle terrassen vliegen auto's, motoren en brommers langs je heen, maar dat was helaas niet anders. We hebben wel in een stil straatje een creperie gevonden en konden daar gelukkig zonder druk verkeer heerlijk op het terras eten.

Wij zijn door enorme stukken bos gereden en bijna nog een overstekend hert in de kofferbak kunnen proppen voor later, maar helaas het dier was me te snel af. We konden om 16.00 inschecken, en ik wist bij lange na niet waar ik terecht zou komen maar dat gebeurt mij geregeld en ik laat me graag verrassen. Nou en dat is gelukt, mijn lief had het weer voor elkaar, we moesten een soort van landweg in die in een ruime boog aan de rand van het bos naar rechts draaide en daar verscheen in al zijn majesteuse statigheid een heel leuk kasteel dat diep verstopt de tand des tijds had doorstaan doch wel de nodige tegenslagen had overwonnen. U begrijpt ,..ik was blij verrast, want ik houd van kastelen, paleizen en ook een mooie bucht of slot kan mijn waardering wegdragen. Enorme tuinen er om heen maakten het geheel nog boeiender en kompleter. Het koppel dat in het kasteel kamers verhuurt, ontving ons heel hartelijk en na de over en weer gegevens hebben uitgewisseld konden we de kasteeltrappen op de voordeur door en de in de hal beginnende prachtige op naar onze kamer. En dat beste mensen was wederom een hele suprise. Een echte kasteelkamer met open haard en een gigantisch hemelbed bleek ons onderkomen voor de avond en nacht. Werkelijk schitterend en eerlijk is eerlijk, dit soort zaken kan Astrid regelen als geen ander. Dus nu lig ik even in het hemelbed met mijn laptop op schoot jullie verslag uit te brengen van deze dag en onze logeer locatie. Morgen moeten we ( als ik dat bed uit kan komen) best wel weer een stukje rijden, maar eigenlijk is dat onze laatste vakantie dag, want donderdag moeten we een flink stuk afleggen om thuis te komen en dat voelt niet als vakantie. Ik moet wel een beetje toegeven dat ik het niet erg vind om donderdag thuis te zijn, want het is een prachtig avontuur geweest maar je gaat het wel voelen op den duur. En al zou je het niet zeggen ( omdat het niet te zien is denk ik )...ik ben geen 50 meer. Nee, nee echt waar, daar ga ik niet om liegen, ik ben iets ouder helaas, Goed nog even over gisteravond, het filmpje dat Astrid zo geweldig gemaakt had bleek te zwaar voor de Franse Ether, kabel of hoe ze dat hier doen want dat loopt hier enorm achter, Hier in het kasteel is internet een groot probleem, want er is geen kabel hier en de signalen moeten door muren van ongeveer een meter dik. Dus ik hoop maar beste verbouwereerde letterverslinders dat ik de foto's geladen krijg, want die zijn erg mooi, dat begrijpt zelfs u wel. Mocht dat nu echt niet lukken, dan kan ik het nog eens beneden proberen want ik denk dat het signaal in de eetkamer ( die prachtig is) sterker binnenkomt. En in het meest verschrikkelijke scenario houdt u de foto's tegoed tot morgen. Dat zou heel jammer zijn maar mijn handen zijn gebonden om het maar eens dramatisch te benoemen. U bent weer bij en kunt met een gerust hart uw moede hoofd en ledematen te ruste leggen vanavond, want wij zijn nog in goede staat en nog steeds onderweg. U hoort mij vanzelfsprekend zoals u gewend bent morgen weer. Ik groet u vanuit het kasteel diep verborgen in de wouden van het mooie Frankrijk en zal waarschijnlijk slapen als een os. Tot later en tot binnenkort maar weer. Uw eigen hoffelijke razende reporter.


  • 04 Juni 2024 - 22:00

    Henri En Dorien:

    Over nachten in een kasteel, is toch echt romantisch. Jammer dat juliie zo'n strak reisschema hebben, anders zou ik er zeker zijn gebleven. Jammer dat de reis er bijna op zit, heb wederom genoten van je verslag. Voor morgen dan maar weer een leuke reisdag


  • 05 Juni 2024 - 07:59

    Addy Van Den Berge:

    Wat een belevenis om in dat mooie kasteel te slapen,dank voor de mooie foto's.

    Fijne dag gewenst vandaag.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Évaux-les-Bains

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4343

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: