Au revoir Albi - Reisverslag uit Évaux-les-Bains, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Au revoir Albi - Reisverslag uit Évaux-les-Bains, Frankrijk van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Au revoir Albi

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

03 Juni 2024 | Frankrijk, Évaux-les-Bains

En alweer een nieuw verslag van uw zo overijverige pennenlikker/

Het was vroeg dag voor ons in Albi deze ochtend. Gisteravond heb ik tot 23.30 op mijn laptop tennis gekeken op Discovery maar dat werd om 05.45 afgestraft door de gemeente reinigingsauto van Albi. Die jongens beginnen heel vroeg en ook tot heel laat, maar ja net na de middag zijn ze 3 uur achtereen niet actief. Met een hoop gerammel en zelfs een zwaailicht kwamen ze door het straatje en dan is het voor uw opgewekte zinsbegoogelaar gedaan met het schoonheidsslaapje dat ik zo node behoef te ondergaan om er enigszins redelijk toonbaar voor de burgerij uit te zien. Dat is niet gelukt helaas. Maar even zo goed zijn wij na het ontbijt om 08.30 weggereden voor een hele lange en mooie rit via de landelijke wegen van het mooie Frankrijk. Zo tijdens het chaufeuren vroeg mijn gade mij wat mij in deze 4,5 durend avontuur was méé en tegengevallen. Welnu omdat er weinig over deze dag te vertellen valt even deze uiteenzetting van mijn bevindingen. Mee gevallen: 1) het weer, 2) de koffie in Spanje 3) de keuze in alcoholvrij bier in Spanje, 4) de benzineprijs in Andorra. Tegengevallen; 1) de koffie in Frankrijk, 2) de enorm slechte verkrijgbaarheid van 0.0 bier in Frankrijk, 3) de Spaanse keuken 4) de hygiene van de Spaanse en Franse keuken en het vaak sumier en onverzorgd serveren van het eten. 5) de koffie in Frankrijk. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat dit bij deze landen hoort, het is hun cultuur en ze hoeden er tenminste aan vast en dat is héél wat meer dan wat wij van Nederland kunnen zeggen. Wij verliezen zienderogen onze cultuur en werken er zelfs hard aan mee. Mijn bevindingen mag je dan ook niet vergelijken, ze horen bij de charme van het land en het draagt bij aan de beleving, dus al met al was het een prachtig avontuur. We kwamen vanmiddag aan bij ons hotel, wat deze keer een Grand Hotel bleek te zijn, want Astrid heeft flink uitgepakt en hier blijven wij 1 nacht. Een geweldig mooi hotel en alles toppie. Ook heel goed gegeten in het restaurant dus we kunnen er weer tegen. Astrid heeft onderweg een filmpje gemaakt en ik ga kijken of ik dat bij de foto's kan plaatsen. Het is een Low Budget movie, zonder acteurs want zo'n Grand Hotel is niet gratis en het moet uit de lengte of de breedte komen begrijpt u wel? Nu voor vandaag is het mooi geweest en ga ik vroeg in mijn trappelzak en probeer wat slaap in te halen. Geniet van de enkele foto's en hopelijk de speelfilm van Astrid en ik vertel u morgenavond meer. Met mijn onschuldig kijkende maar nog slechts half geopende oogjes sluit ik mijn het door u zo gekoesterde verslag en wens u een gezonde en rustige nacht toe. Met een geeuwende groet van uw zo inmens geliefde en hooggewaardeerde razende bijna snurkende reporter. P.S De foto's zijn helaas niet geweldig en het filmpje blijkt te groot te zijn.....me verry sorry


  • 03 Juni 2024 - 22:49

    Henri En Dorien:

    Onderweg is er altijd ruimte voor een evaluatie, zo zie je dat iedereen anders zaken ervaart . Het is goed om andere culturen te ervaren. Blijf ervan genieten. Tot morgen.


  • 04 Juni 2024 - 02:01

    Peter En Janny:

    Jammer dat de plaats waar het Grand Hotel van jullie overnachting zich bevindt ontbreekt en er zijn heel veel Grand Hotels in Frankrijk, niet altijd grand zoals zij zichzelf noemen. Wij kunnen jullie nu even niet meer volgen op de kaart, zoals wij steeds deden.[e-1f62a]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Évaux-les-Bains

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 4343

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: