nog een klein stukje - Reisverslag uit Montilla, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu nog een klein stukje - Reisverslag uit Montilla, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

nog een klein stukje

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

19 Mei 2024 | Spanje, Montilla

Habla, bla ,bla, bla,

En Hoppa, daar zijn we alweer. Onverschrokken en voor niets en niemand bevreesd zijn wij deze met zonnestralen overgoten Zuid Spaanse stad Toledo uitgereden op weg naar een klein en uitgestorven gehucht Montilla genaamd. De naam doet eerder denken aan een onverschrokken zeerovende achterneef van Alva de verschrikkelijke, zoiets als Don Pereras el Montilla die de 7 zeeen onveilig maakte maar helaas de realiteit is wat bedroevender. Wel was Montilla bevelhebber van een grote Spaanse armada, echter heel veel roem en eer zal hij niet behaald hebben, anders hadden we dat in de geschiedenisboekjes vroeger er wel bij moeten leren en daar stonden al meer dan genoeg leugens en onwerkelijkheden in. En je moest het allemaal in je hoofd stampen om er vervolgen de rest van je leven niets meer mee te doen of te onthouden. Ja hoogstens 754 Bonefatius bij Dokkem vermoord omdat dat jaartal maar 3 cijfers had. Dus deze namiddag fris en fruitig en ,...jawel uitgeslapen aangekomen bij een ietwat eigenaardig en kunstzinnige B[e-38]b drijvende Spaanse mevrouw die een werkelijk schitterend huis bezit in dit dorre en godverlaten stadje. De slaapkamer is klein, bedje van 140 dus dat is knus tegen Assie aanliggen vannacht, maar schoon, en heel mooi aangekleed allemaal. Het is maar voor 1 nacht want morgen moeten we nog 150 km en zijn we daar waar we naar op weg waren. Een aardig stukkie chauffeuren om even een bakkie te gaan zou je zeggen, maar het was de inspanning waard. Wij hebben weer van alles gezien en ook hoe constant de omgeving in Spanje van structuur en kleur veranderd. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam, de wegen redelijk en het rijgedrag is ook eigenlijk prima hoewel een beetje slordig te noemen. Richting aan geven is niet hun sterkste kant en hoe je eigen lijk een rotonde op en af moet rijden is helemaal abacadabra. Maar dat weten veel Nederlanders ook niet, dus je moet er gewoon goed rekening mee houden. Waar ik wel enorm blij mee ben beste lezers,..de koffie. De Koffie??? Jazeker de koffie!! Die is hier helemaal geweldig ( althans voor mij dan) Hier is een Espresso een echte Espresso en de gewone koffie ook al geweldig, En u weet, ik ben een fervent innemer en optima Forma genieter van het zwarte goud en hoe ongelofelijk ook,...bereid hier best wat voor te betalen. Bwhoehoehahawhaa,...wat een giller , beste fronsende volger,...want of u het gelooft of niet het zwarte goud is niet allen prima van kwaliteit, maar ook nog eens uitmuntend( woordgrapje) van prijs. En daar houd deze Gierige Hollander en daarnaast zuinige Zeeuw wel van natuurlijk. Dat kunt u net denken. Dus mijn Caffeine level is ver boven toegestaan Amsterdams peil, maar die overtollige energie tennis ik er bij thuiskomst wel weer af Dus hij of zij die de eerste maandag en woensdag na 6 Juni tegenover mij komt te staan,....riemen vast en jarretellen aanhalen, want we gaan er tegenaan. Onderweg stonden de wegen kilometers lang vol met de onvolprezen Oleander in de kleuren rood, roze en wit en volledig in bloei. Prachtig om te zien en ik zou er wel een paar van mee willen nemen, maar we zitten bommetje, nokkie vol. U zult het met me eens zijn als de foto's geplaatst zijn. Ik moet altijd eerst het verhaal opslaan en dan de foto's plaatsen, dus kan het zijn als u heel snel reageert dat ik daar nog mee bezig ben. Ik doe mijn uiterste, stikkende best voor u dus poco, poco, en de verbinding is hier niet overal zo snel als in het natte Nederland. Dus kijk de foto's en geniet mee van alle kleuren. Ik ga mij gemak houden en voor bereiden op morgen. en niet te laat mijn steeds ronder wordend maar nog steeds niet te versmaden lijf in horizontale positie brengen en een Netflixje doen en op tijd de luikjes sluiten. Voor u allen, nog een fijne Pinkster voor wat er van over is en voor dinsdag voor de noeste zwoegers,....werkse. Tot morgen!! Een gemeend Adios uit het gebied van Don Quichotte of hoe de molenbestrijder ook heette! Een nederige groet van uw altijd wat bedeesde en ingetogen razende reporter.


  • 19 Mei 2024 - 21:41

    Sheila:

    Wat heerlijk dat jullie zo genieten en wij genieten mee!


  • 19 Mei 2024 - 22:23

    Henri En Dorien:

    Ik zal vertellen, de koffie hier in Portugal is ook werkelijk top, en als we het hebben over de prijs variabel van € 0,80 tot €1,00 . Deze word dan ook met liefde gezet. Heb weer met genot je reis verslag gelezen. Voor morgen een goede aankomst.


  • 19 Mei 2024 - 22:45

    Peter En Janny:

    De haven in zicht! Een behouden aankomst en dan het anker uit en rust voor bemanning en voertuig.


  • 20 Mei 2024 - 11:20

    Noura:

    Lieve Astrid en Marcel,

    ik ben vereerd dat ik dit mee mocht maken. Ik vond het heerlijk om al die verhalen te lezen en de foto’s te bekijken. In 1 woord “Prachtig “

    Geniet van all het mooiste wat het leven te bieden heeft .

    liefs Noura. [e-1f618][e-1f64b][e-1f3fb]‍[e-2640]️


  • 21 Mei 2024 - 18:42

    Guy En Gerdje :

    Nog veel plezier jullie daar,geniet er maar van

    ik heb het vermoeden dat Marcel meer achter de pc zit dan achter het stuur. [e-1f600]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Montilla

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4345

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: