een dagje Malaga stad - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu een dagje Malaga stad - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

een dagje Malaga stad

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

23 Mei 2024 | Spanje, Málaga

En wederom een goede en zonnige morgen toegewenst.

Het is goed toeven in het rustiek gelegen gebied rondom Malaga. Een sterk heuvelend panorama van het terras van onze gastvrouw en gastheer en met het geluid van meerdere zich van hun opwekkende taak bewuste vogeltjes zit ik fris en fruitig even dit verslagje te maken alvorens iedereen met nog half op of half gesloten, zo u wilt....oogjes het ontbijt team komt versterken en dan de dagplanning door te nemen om vervolgens met goede moed ergens hier in een tussen het groen van de bergen weggestopt klein stadje of groot dorp ( dat is me nog niet duidelijk) een markt te gaan bezoeken en wat andere bezienswaardigheden. Hoe leuk gaat dat weer zijn. En al slenterend en snuffelend een weg banend door de inlanders aldaar schieten we zo af en toe een terrasje aan voor de nodige aanvulling van het vochtgehalte en uiteraard de daaruit voortvloeiende sanitaire pittstops. U hoort het al, het leven is druk, zwaar en niet eenvoudig, een pensoinista heeft het hier niet makkelijk. Gisteren hebben we de stad Malaga bezocht ( de provincie heet ook Malaga) en dat beste letterverslinder is werkelijk een echte aanrader. Een geweldige indrukwekkende stad met voor ieder wat wils en een onuitputtelijke binnenstad. Er hangt een hele relaxte sfeer, het is enorm schoon en de binnenstad is voorzien van allerhande winkels, eet en drinkgelegenheden , boetiekjes, hebbedingetjes en wat u maar verzinnen kunt is er aanwezig. De binnenstad blijft gezellig en gemoedelijk overgaan van de ene leuke straat naar de andere en zo hier en daar is er een knus pleintje tussen gestrooid met weer niet voorbij te lopen terrasjes.Er is veel moois bewaard gebleven in deze wereld stad en je zou eigenlijk een stad van deze allure hier niet verwachten. Zo heel anders als vele andere steden. De straten zijn zoals gezegd schoon, prachtig geplaveid en je kunt er met gemak een dag in kwijt. En wat ook nog een leuke bijkomstigheid genoemd mag worden zijn de prijzen. Die zijn oprecht goed te noemen en niet berekenend geijkt op toerisme maar eerlijk en prima te doen. Ook het eten en drinken is eigenlijk voor ons als zuinige Nederlanders goedkoop te noemen en het eten is van goede kwaliteit en proporties. Al met al had dit illustere viertal gisteren een hele gezellige dag zonder zelfs maar op het strand van Malaga te zijn geweest. Ik heb enkele dagen geleden ergens een nieuwe Panama hoed gekocht, zoals die met die bloemen van de Jeu de Boules weet u wel

( insiders) voor het luttele bedrag van € 15.-,..zomaar ergens in een flink dorp. Dus het verbaasde mij dan ook behoorlijk dat ik zo'n exact zelfde hoed kon kopen in Malaga voor € 5.50. Dus uit pure frustratie en nijdigheid heb ik die ook maar gekocht. Tsja je bent Zeeuw of je bent het niet! En nu zit ik weer in een overdreven kleurrijke outfit die wel wat uitbundig is voor mijn gedistingeerde leeftijd al klaar om de nieuwe uitdaging aan te gaan en mij in het Spaanse tumult onder te laten gaan en weer vrolijk de zuurverdiende flappen bij onze tappas minnende zuiderburen achter te laten. Op het eind van de middag begonnen mijn poezelige voetjes wel wat te protesteren van al dat geslenter, maar ik heb me dapper door het euvel heen gewerkt en me eerlijk gezegd een beetje vergaapt aan al dat vrouwelijk schoon dat zich door het geweldige weer schaars gekleed tussen al die lelijke mannen voortbeweegt om het oog van de immer kou lijdende Hollanders wat vreugde te bieden. En laten wij wel zijn, ik ben net een jonge hond; blaffend achter een auto aan hollen, en als ik hem eenmaal heb weet ik niet wat ik er mee doen moet. Dus totaal ongevaarlijk ben ik,...veel geblaat en weinig wol zal ik maar zeggen. Ik moet bekennen dat ik weinig of geen foto's heb van Malaga want ik had geen Camera en ook geen telefoon bij me. Enkel een portomonee in mijn rechter broekzak met daar bovenop konstant mijn rechterhand omdat ik niet wist wat ik verwachten kon. Dus beste mensen, het gaat prima hier en ook staat er natuurlijk een bezoek aan het Alhambra op de bucket list, want dat kun je niet onbezocht laten vanzelfsprekend. Ik ga aan het ontbijt en laat u verder mijmerend naar hoe het hier allemaal is over aan de orde van de dag en beloof u z.s.m. konde te doen van de ervaringen van vandaag. Met een optimistisch gelaagde en welgemeende groet van uw langzaam bijkleurende razende reporter.


  • 23 Mei 2024 - 09:16

    Addy Van Den Berge:

    Geniet maar fijn van alle ritten rn bezoeken want het is er heel mooi.

    Groetjes voor jullie allen.


  • 23 Mei 2024 - 10:12

    Peter En Janny:

    Wat een cadeau familie in Zuid Spanje te hebben wonen! Veel plezier!


  • 23 Mei 2024 - 11:53

    Cor&Mar:

    Mooi idd Malaga, heerlijke tapas, ook leuk bij de haven Malegueta.

    Wij waren er vlakbij afgelopen winter in Mijas, genieten! Wel vrij vol en druk Andalusië maar niet in het binnenland waar jij ongetwijfeld verblijft.

    Veel plezier weer!! Xx


  • 23 Mei 2024 - 21:32

    Henri En Dorien:

    Goed te horen dat je in ieder geval een nieuwe hoed he t weten te scoren (2)

    Nog veel plezier en horen nog graag jullie belevenissen, blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 2679

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: