de tijd vliegt - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu de tijd vliegt - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

25 Mei 2024 | Spanje, Málaga

goede morgen lieve kijkbuis kindertjes,

07.05 en ik zit achter mijn lappie om jullie een klein beetje bij te praten over hoe en wat. Omdat wij 10 dagen bij de broer van As en zijn lieve gade zijn, bestaat ons gebeuren uit het bezoeken van kleine dingen in de regio. Dorpjes, Olijfperserij, dorpsfeesten en niet te vergeten de zalige restaurants die hier in grote hoeveelheden te vinden zijn. Alles is prima van kwaliteit, prijs en er wordt nergens op bezuinigd. Zo waren wij b.v. eergisteren op een marktje dat heel erg provinciaal was en daarom ook heel charmant en dan moet je zo net na de middag ergens een hapje gaan eten natuurlijk. Ik had niet echt een grote trek en bestelde bij een neringdoende aldaar een sandwich met wat patatas fritas. Nou, beste nieuwsgierige lezer, hij hoefde nog net niet op een steekwagentje voor gereden te worden, maar daar was niet veel meer voor nodig hoor. 3 boterhammen en dus 2 verschillende woonlagen met toebehoren ertussen. Bacon, gebakken ei,ham, kaas, ui,sla, champignons, en noem het verder maar op en dan de sauzen nog en de patatas fritas met mayo. Ik heb mijn uiterste best gedaan maar heb toch een stukje moeten laten liggen en was voor de volgende 24 uur ,, verzadigd en verkwikt en voor de arbeid ongeschikt'' om het zo maar eens te zeggen. En daar betaal je dan 5 klinkende euro's voor. Al met al een geslaagde dag met een boulevard wandeling dus u ziet dag goed besteed. Gisteren een prachtig hooggelegen wit dorp bezocht dat zo verschrikkelijk schoon en netjes was dat het leek alsof ze wisten dat ik kwam. Dus ja eigenlijk niet echt boeiend om te lezen natuurlijk. Vandaag weer andere bezigheden, maaaaar....morgen gaan Astrid en ik naar Alhambra en we hebben daar een hotel geboekt omdat het laat wordt en we niet nog terug willen rijden. En wie niet weet wat het Alhambra is behalve de oude bioscoop in Vlissingen, ik raad u aan het eens op te zoeken en u te verdiepen in de geschiedenis die uitermate boeiend is. En daar hoop ik u overmorgen weer over te vertellen. woensdagmorgen vertrekken wij na het ontbijt om de terugreis aan te gaan en dat wordt weer iedere dag een verhaaltje natuurlijk. Wij gaan dan langs de andere kant van Spanje, Andorra, Frankrijk en Begie weer terug naar huis en zijn dan als de goden het toestaan donderdag 6 juni weer thuis. Maar zover is het nog lang niet al gaat de tijd wel erg snel. Het is een adembenemende kant van Spanje die erg schoon is met heel vriendelijke prijzen en mensen. Ik moet u dus geheel ontredderd en teleurgesteld achter laten met een onbevredigd gevoel aan spanning, sensatie en avontuur , maar ik ga u niet vervelen met de kleine pietluttigheden want ik heb wel een literaire naam hoog te houden zoals u ongetwijfeld zult begrijpen. Voor wie het leuk vindt doe ik er wat foto's bij om uw verveelde zieltje wat geweld aan te doen en u wellicht een beetje zonneschijn mee te geven die hier in een enorme zee van weldaad op ons neerdaalt. Morgen hoort u mij niet want zoals de oplettende lezer nog weet,...dan zijn wij naar Alhambra. Het gaat u goed klamme vriendjes en vriendinnetjes en oefen wat geduld want overmorgen hoort u mij weer. Met een frisse en gemotiveerde vriendelijke groet van uw eigen onvermoeibare en immer rusteloze razende reporter.


  • 25 Mei 2024 - 08:50

    Cor&Mar:

    Jullie zullen genieten in het Alhambra, zoiets heb je nog nooit gezien!!

    Hoop wel dat je van tevoren kaartjes hebt gekocht anders is de kans aanwezig dat de poort voor jullie gesloten blijft...

    Veel oh en ah plezier gewenst uit het zeer natte Haagje.


  • 25 Mei 2024 - 12:19

    Bure Marion:

    Alhambra. Mexuar: het oudste gedeelte van het Alhambra, de vroegere ontvangst ruimte waarbelangrijke beslissingen werden genomen. In deze ruimte kwam Columbus later steun e geld vragen . Echt iets voorj ullie om na te spelen (Astrid koningin en Marcel Columbus)èn n foto


  • 25 Mei 2024 - 13:05

    Sheila:

    Wauw, ben niet een jaloersige type maar als ik dit allemaal lees.....geweldig!! Nog lekker genieten en groetjes uit een kletsnat O-S


  • 25 Mei 2024 - 16:04

    Addy Van Den Berge:

    Heel fijne dag gewenst op het bijzonder mooie Alhambra.

    Groetjes.


  • 25 Mei 2024 - 21:43

    Cecile:

    Alhambra kan je blijven bekijken en herbekijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 3116

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: