Alhambra - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Alhambra - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Alhambra

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

27 Mei 2024 | Spanje, Málaga

En zie, zowaar daar ben ik weer.

Weer terug in het schitterende huis van Hanneke en Martin na ons uitstapje naar het wondermooie Alhambra. Dit huis staat halverwege een berg en biedt een prachtig uitzicht over de vallei en zoals Confusius al zei; halverwege de berg is het uitzicht ook mooi. De betekenis en of boodschap in deze uitspraak moet u zelf maar invullen. Wij vertrokken vanaf halverwege de berg naar boven en moesten over dit massief heen om de juiste richting te vinden. Het werd een wonderschone rit die over verschrikkelijk smalle slingerwegen over de berg leidde en het vereiste best wat concentratie, lef en stuurmanskunst, maar we zij heel op de bestemming gekomen. We hadden een hotel geboekt zodat we na zo'n dag van 35 graden niet nog eens 2 uur terug moesten rijden dus al met al goed geregeld. Dat Alhambra is een geweldige ervaring en iets wat u zeker moet gaan zien als u daar enigszins in de buurt bent. U moet wel weken van te voren uw kaarten zien te bestellen want anders komt u er echt niet in. En als u de tuinen, kasteel en paleis wilt gaan zien, kunt u daar wel een dag voor uittrekken.Wij hebben enorm genoten en wij zijn inmiddels echt bergvagebonden geworden en klimmen tegen alle klippen op. Ik heb inmiddels mijn zo smakelijk uitziende kuiten omgevormd tot taaie rugbyballen die tegen een stootje kunnen dus ik zal bij thuiskomst sneller te blijken zijn als voor dat ik vertrok. Ha ha, waarde tennis tegenstanders en ook die van de Nobel art of Badminton,...de witte tornado is binnenkort terug en zal meedogenloos toeslaan. Het is maar dat u het even weet. Tsja wat moet ik vertellen over Alhambra zonder u te gaan vervelen? Ik zou zeggen zoek het eens even op op Google en u zult verbaast zijn over de geschiedenis van dit meester bouwwerk waar Romijnen, Moren, en ook Spanjaarden hun bijdrage aan hebben geleverd. Het is architectonisch een hoogstandje van technisch vernuft en ongelofelijk hoe groot en knap dit gebouwd is. Opzoeken dus en u er eens in verdiepen. Heel boeiend. Uw immer belangstellende en nieuwsgierige reporter en zijn lief hebben dus een super avontuur beleeft en de reis terug was zo mogelijk nog mooier dan de reis er heen. Deze hoek van Spanje is zeer zeker de moeite waard. Morgen zijn we hier nog een dag en gaan dan niets ondernemen maar een beetje lummelen bij het zwembad en zorgen dat we uitgerust zijn om woensdag aanstalten te maken voor de terug reis. en die gaat ook weer boeiend zijn met de nodige ups en downs, en waarvan ik weer ga proberen trouw verslag te doen. Dat ben ik een beetje aan mijn absorberend geliefd publiek schuldig want de meeste hebben ons trouw gevolgd en middels reacties laten weten dat ze het wel leuk vonden. Welnu, over de dag van morgen volgt morgen nog een kleine verhandeling en ik ga nu wat foto's plaatsen om een beeld te schetsen over gisteren en vandaag. Ook vandaag weer 35 graden en wij hebben sinds ons vertrek nog geen slecht weer gehad eigenlijk. Beste Juppies, een hele fijne week toegewenst en u hoort mij wederom morgenavond. Adios amigos, en een hoffelijke doch welgemeende groet van uw eigen onbaatzuchtige reizende en razende reporter.


  • 27 Mei 2024 - 20:28

    Johan & Rianne Flink:

    Wat een belevenissen en de Alhambra die gaan wij zeker boeken, het idee is zo ergens maart volgend jaar, hopelijk iets koeler dan… ik ben reuze benieuwd naar jouw gespijkerde torso en kuiten inmiddels Mars, je weet de verbeelding goed te raken. Geniet se daar en een goede en behouden reisdag gewenst


  • 27 Mei 2024 - 21:30

    Henri En Dorien:

    We moesten er e en op wachten, maar het was weer de moeite waard. Heb ook nog steeds de wens om dit te gaan bezoeken. Wie weet nog dit jaar. Morgen maar even lekker relaxen voor de terug reis.


  • 28 Mei 2024 - 00:23

    Peter En Janny:

    Onze fraaie herinneringen aan het Alhambra kwamen weer even boven. Ook van de foto's genoten! [e-1f44d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2024

Epiloog

05 Juni 2024

De laatste dag

04 Juni 2024

De kasteel heer en kasteel vrouwe

03 Juni 2024

Au revoir Albi

02 Juni 2024

De stad Albi
Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis-Veen. Wij houden van reizen en vinden het leuk om anderen mee te laten reizen.

Actief sinds 08 April 2024
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4345

Voorgaande reizen:

08 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: